Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Miljonvinster – i verkligheten

Publicerad: 7 Juli 2014, 08:22

Miljonlotteriet drar igång ett nytt koncept med budskapet "Vinn din dröm". Det nya upplägget bygger på äkta vinnare. Change ligger bakom det nya konceptet.


Ämnen i artikeln:

Change

Storytelling, karaktär, äkta och känslor. Det är ledstjärnorna i Miljonlotteriets nya upplägg – "Vinn din dröm".

– Vi på Miljonlotteriet jobbar med något av det finaste som finns – människors drömmar och möjligheten att förverkliga dem. Att göra en kampanj baserad på vanliga människor känns som ett nytt, spännande grepp, säger Åsa Fredriksson, kommunikationschef på Miljonlotteriet i en kommentar.

Den rikstäckande kampanjen består av en serie reklamfilmer som bygger på äkta vinnare – i den första filmen får man följa med 75-åringarna Rita & Maud när duon upptäcker Dubai.

– I spelbranschen investerar konkurrenterna flera miljoner i påhittad och twistad men ändå generisk kommunikation. Det känns väldigt spännande att använda äkta vinnare precis som de är, som upplever sina riktiga drömmar och att vi får chansen att dokumentera det, säger Magnus Widell, strategisk projektledare på Change i en kommentar.

Den första filmen går vecka 28-30 och följs sedan upp av nya filmer i höst.

Arbetsgrupp på Change:
Ulrika Hammarström, AD
Fredrik Malmborg, Copy
Magnus Widell, Kundansvarig
Marios Forslund, CD
Donya Mohammadian, PR Konsult
Ida Nilsson, PR Konsult
Magnus Karlsson, Fotograf
Lucas Eliasson, AD-Assistent
Louise Jansson, AD-Assistent
Jenny Plasidius, Projektledare
Marina Milojkovic, Produktionsledare

Produktionsbolag: Lucky Punk
Regissör: Annika Westerhult
Producent: Lina Strandäng
Filmfotograf: Jan Jonaeus

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Change

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.