Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Milk ska lyfta Sjöassistans varumärke

Publicerad: 31 Januari 2008, 14:32

En ny försäkring ska stärka Sjöassistans varumärke. Milk ligger bakom kampanjen som lanseras på Båtmässan i Göteborg.


En av annonserna.

Milk vann nyligen uppdraget att ta fram en   ny varumärkesplattform för Sjöassistans, som jobbar med förebyggande åtgärder till sjöss.

Organisationen består av cirka 600 skeppare som jobbar i ett nätverk.

Men kännedomen om Sjöassistans verksamhet är bristfällig.

– De flesta vet inte skillnaden mellan Sjöassistans och Sjöräddningssällskapet. Följden blir lite som att ringa ambulans när man borde ringa bilbärgare, säger Christoffer Meyer, projektledare på Milk.

Som ett led i satsningen att stärka varumärket har organisationen tagit fram en egen försäkring. Den ska konkurrera med de stora försäkringsbolagens erbjudanden.

Kampanjen lanseras i samband med Båtmässans öppnande i Göteborg på lördag.

Kampanjen kommer också att synas i båttidningar och på båt- och begagnatsajter.

En ny webb är också under produktion.

Arbetsgrupp:
Milk: projektledare Christoffer Meyer
AD: Andreas Bergendahl, Mikael Selin
Copy: Anders Holmström

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.