Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Milk svärtar ner händerna

Publicerad: 31 mars 2009, 12:35

I vår presenterar Moderna Försäkringar en ny avdelning inom företaget, Företagsmotor. Uppdraget att marknadsföra dess tjänster gick till Milk. Här är resultatet.


Moderna Försäkringar har sina rötter i försäkringsbolaget Atlantica som bildades 1916. Idag erbjuder Moderna försäkringslösningar inom utvalda marknadssegment. Nu har de skapat ytterligare en avdelning – Företagsmotor. Här är kampanjen, signerad Milk, som ska berätta om nyheten.

Företagsmotor är specialiserade på företagsägda fordon. Just specialistkompetensen tog Milk fasta när de skapade kampanjen. Temat är ”Vi håller företaget rullande”. På annonser, som kommer att gå i fackpress syns Modernas medarbetare under lastbilar i servicehallen med nersmutsade skjortkragar.

– Vi visar detaljer som skvallrar om att de älskar motorer och att de verkligen vågar skita ner sig. Vi visar att de verkligen kan fordon och att kunderna verkligen tas om hand på Moderna Försäkringar, säger Anna Reynold, vd och projektledare på Milk.

Milk inledde samarbetet med Moderna Försäkringar vid årsskiftet. Kampanjen startar i månadsskiftet mars/april. Förutom annonser i branschpress kommer kampanjen även att bestå av dr till mäklare.
– Uppdraget gick ut på att ta fram ett manér som gick i linje med företaget Moderna Försäkringar. Vi har tagit fram ett helt nytt bildmanér, ner i smörjgropen. Men det här är ett långsiktigt samarbete och

Moderna kommer att jobba löpande med kampanjer. Förutom den här kommer de också att jobba mot mer nischade målgrupper. Bland annat kommer vi att göra kampanjer riktade mot åkerier, taxibolag och bussbolag.

Är det här en stor kund för er?
– Det är svårt att bedöma kunder utifrån det. Det här är en jättebra kund och en rolig kund. Det känns riktigt kul att jobba med en branschutstickare som vill ta ut svängarna. De tänker utanför ramarna och utmanar komforten i sin egen bransch, dessutom känns de äkta, säger Anna Reynold.

På vilket sätt utmanar de?

– Moderna Försäkringar är ett litet bolag jämfört med de stora drakarna som till exempel Trygg Hansa, IF och alla de andra stora bolagen.

Vad är målet med kampanjen?

– Självklart att dra in nya affärer och skapa affärer till mäklarna. Kännedomen jobbar man med parallellt, att veta att den här delen finns och att det är Moderna som har experterna.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.