Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Milko plockar in ny marknadschef

Publicerad: 22 Oktober 2008, 07:41

Kerstin Maripuu blir ny marknadschef på Milko. I början av nästa år tar hon klivet över från naturproduktföretaget Friggs.


Kerstin Maripuu

Kerstin Maripuu, 42, sluter sin bana. Som relativt nyexaminerad började hon 1993 jobba på Arla som varumärkesansvarig. Nu tar hon återigen klivet in i mejeribranschen. Denna gång blir det som marknadschef på Milko.

Maripuu kommer närmast från Friggs där hon varit Senior Brand Manager. Tidigare har hon även jobbat som marknadschef på Semper, Coop Bank och Wasabröd samt som marknads- och försäljningschef på Bambino.

En del i hennes nya roll blir att jobba vidare med det förändringsarbete som Milko precis inlett. Bland annat kommer en helt ny kommunikationsplattform att tas fram i samarbete med United Power, den reklambyrå som Milko valde i somras.

Mjölkpaket från Milko med den nya kommunikationen från United Power.

– Kerstin Maripuu kommer att jobba med att utveckla varumärkesplattformen. Hon ska konsolidera portföljen. Vi hade verkligen ett behov av en erfaren varumärkesförare, säger Stephan Borgström, marknads- och försäljningsdirektör på Milko.

Första delen av förändringsarbetet har redan släppts. Det är en kampanj på temat ”Kärlek är närhet”, en kampanj som ska visa att Milko är det lokala mejeriet.

Kontraktet med Kerstin Maripuu blev klart för cirka en vecka sedan. Hon kommer under hösten att sitta med på alla viktiga möten som hålls på Milko gällande förändringsarbetet men börjar inte officiellt på Milko förrän den 12 januari.

Kerstin Maripuu efterträder Anders Magnusson, som från och med den 1 oktober arbetar som säljchef på Fjällbrynt.

Milko jobbade tidigare med Blomquist Annonsbyrå.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.