Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mini maxar försäljningen

Publicerad: 12 november 2008, 11:11

Cubus nya trendigare koncept med svenska toppmodellen Mini Andén är en succé. Klädkedjan gick mot strömmen och ökade försäljningen med 8 procent i oktober. – Vi är väldigt glada och nöjda, säger marknadschefen Jens-Erik Frugård till Resume.se.


Två av annonserna med Mini Andén, som lyft Cubus försäljning.

Svensk Handel Stil:s Blixtindex visar att försäljningen av kläder minskade med 6,5 procent i oktober, jämfört med samma månad förra året.

Men Cubus gick åt motsatt håll. Den skandinaviska klädkedjans försäljning ökade med 8 procent i Sverige under oktober – tack vare den nya reklamsatsningen med modellen Mini Andén.

– Det är svårt att så här direkt säga exakt vad det beror på, men vår satsning med Mini har bidragit positivt helt klart, säger Jens Erik Frugård.

Stockholm Design Lab ansvarar för Cubus omgörning. Elsa Lokrantz, som tidigare jobbat med bland annat Gina Tricot och Joy, har varit både ad och regissör för kampanjen. Hon backas även upp av välmeriterade Eric Broms vad det gäller regi och foto.

Nu har nya reklamfilmer med Mini Andén spelats in inför julhandeln.

– Vi ska öka på ytterligare i Sverige och vi är laddade och klara inför julruschen, säger Jens-Erik Frugård.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.