Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MINI med hemma hos-kampanj

Publicerad: 3 december 2013, 11:47

Fredrik, fd ordförande i MINI-klubben, inspekterar bilen.

Foto: Pressbild.

BMW-ägda MINI åkte hem till trogna kunder i helgen och lät dem prova nya MINI samt kom med ett hemligt erbjudande.


Ämnen i artikeln:

BMWMiniProgress PR

– Vi kände att alla bilmärken gjorde samma typ av lansering – öppet hus  hos återförsäljaren, VIP-mingel med snittar och bubbel eller en kändis  som sponsras. MINI bestämde sig för att göra omvänt, säger Jens Reichert, marknadschef på MINI en kommentar.

Sagt och  gjort olika team från MINI åkte hem till kunder för att ge en unik  presentation samt komma med ett hemligt erbjudande.

Det vill säga bilen  transporterades i lastbil, blev avlastad och gömdes på en plats i  närheten av bostaden.

Besöken kunde följas på MINIs Facebook-sida.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BMWMiniProgress PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.