Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Minikampanj för Metros mobilutgåva

Publicerad: 25 maj 2012, 06:16

Foto: Pressbild.

Den kanadensiska reklambyrån Rethink har skapat en minikampanj i ordets rätta bemärkelse för att marknadsföra Metros mobilutgåva. Inuti små boxar finns QR-koder som gör att läsarna kan få tillgång till Metro via mobilen.


Ämnen i artikeln:

AdweekMetro

En gång i tiden kom pytteskyltar för Playstation-spelet Litte Big  Planet, sedan miniatyrskyltar för Legoland Windsor i England, så sent  som förra året introducerade Gillette vad som troligen är världens minsta  annonser och nu har alltså reklambyrån Rethink gjort en egen variant på  miniannonstemat för att marknadsföra Metros mobilutgåva.

Rethink  använder en pytte, pytte, pytteliten box, som står i direkt anslutning  till den stora lådan där man hämtar pappersutgåvan av Metro.

Här får användaren QR-koder som gör att man kan gå in och läsa Metro direkt via mobilen, enligt Adweek.

Kampanjen gäller bara Metro i Kanada.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

AdweekMetro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.