Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mio avslutar med Garbergs

Publicerad: 23 mars 2009, 13:01

Garbergs kommer inte längre att vara Mios huvudbyrå. Möbelkedjan ska istället satsa på inhouse och friare byråsamarbete med olika partners.


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Foto: Mio

Mio har hittills haft Garbergs som huvudbyrå. Nu är det samarbetet slut. Företaget meddelar idag, måndag, att de tänker satsa mer på inhouseproduktion och istället för att vara knutna till en byrå ska de införa flera lite friare samarbeten.

– Vi har en bra relation med Garbergs och utesluter inte att vi kommer att samarbeta i enstaka projekt även framöver. Just nu vill vi jobba i en friare arbetsmodell. Vi har byggt upp vår inhousebyrå under flera år och är i dag sex medarbetare. Det gör att vi internt förfogar över såväl kompetens som erfarenhet och inte minst en väldigt effektiv arbetsmodell, säger Jens Tyrén, marknadschef hos Mio, i en kommentar.

Mio ska nu satsa på dagspress och webb, delar de redan gör inhouse. Företaget kommer inte att skriva kontrakt med någon ny reklambyrå.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.