Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mitsubishi testar film i radio

Publicerad: 17 Oktober 2008, 11:24

Mitsubishi lanserar nya halvkombin Lancer Sportback med hjälp av en radiokampanj. Kombatant står för musiken och Zakrisson för idén.


Skärmdump från sajten.

En vardagsthriller från Mitsubishi, så beskriver företaget själva sin kampanj som ska vara en dramatisk film fast i radio. Kampanjen ska göra Mitsubishis halvkombi Lancer Sportback känd för den stora massan.

Zakrisson är reklambyrån bakom kampanjen och filmmusiken har komponerats av Kombatant. Även en del av Mitsubishis nya ljudlogotyp, som idoljurymedlemmen Anders Bagge tagit fram, skymtas i kampanjen.

– Vi har valt att kommunicera det här med ett filmtema och hela kampanjen genomsyras av det. Provkör du en bil får du biobiljetter och dessutom har vi varit sponsor till filmen ”Vi hade i alla fall tur med vädret igen”, säger Niclas Larsered , marknadschef på Mitsubishi .

Förutom radio så består kampanjen även av print och webb. Kampanjstart var i måndags och kampanjen kommer att gå i två månader.
– Film är ett tacksamt tema att utnyttja och vad jag vet är det ingen annan biltillverkare som har gjort det tidigare.

Vad har ni för budget?
– Totalt ligger budgeten på cirka fem miljoner kronor, säger Niclas Larsered .

Nytt för Mitsubishi i och med denna kampanj är användandet av rörligt media på webben.
– Jag måste tyvärr erkänna att våran ordinarie sajt inte är den mest avancerade. Nytt i och med den här kampanjen är att vi använder oss av filmer på bilarna.

Lyssna på radioreklamen 1

Lyssna på radioreklamen 2

Lyssna på radioreklamen 3

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.