Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mmm…Megan

Publicerad: 6 mars 2012, 05:32

Hollywoodstjänan Megan Fox ska lyfta Marabou.

Har du vad som krävs för att imponera på Megan Fox? Det frågar Marabou i sin senaste kampanj som startar i morgon, onsdag.


Snickers har länge varit giganten inom stycksaksmarknaden, med sin chokladbeklädda nötbar.

Nu vill KraftFoods/Marabou på allvar utmana konkurrenten Snickers och släpper därför en ny produkt, Starbar.

– Det är en chokladbit som är fulladdad med nötter och energi. Den är också väldigt amerikansk vad gäller namn och förpackningsdesign, säger Christina Knigth, cd på Ingo, byrån som ligger bakom den nya kampanjen.

Vanligtvis brukar Marabou har en väldigt bred målgrupp, nu snävar man dock ner sig och riktar in sig på ungdomar i spannet 18-25.

Ganska tidigt föddes idén till kampanjnamnet "no nuts no glory", inspirerat av uttrycket no guts no glory (inget mod, ingen glans), säger Christina Knight.

– Chokladbiten är perfekt när man står inför en utmaning när man behöver "nuts för att få guts". Så vad skulle kunna intressera målgruppen och upplevas som en riktigt stor utmaning? Vi bedömde att få träffa en av världens mest populära Hollywoodstjärnor genom att imponera stort på denne var en utmaning som svenska ungdomar skulle gå igång på. Megan Fox var personen vi direkt kände att vi ville ha, hon är extremt populär i målgruppen, både bland tjejer och killar.

Efter långa konversationer med agenter rodde man hem kändisen som affischnamn för nya kampanjen.

– I januari var vi över till Hollywood och spelade in tre webbfilmer som blir en del av vår kampanj: "Got what it takes to impress Megan Fox?"

Kampanjen går live på onsdag och fortsätter i tre veckor framåt, där målgruppen får en chans att ladda upp texter bilder för att imponera på Megan Fox, Hyllowoodstjärnan som är kanske mest känd från sitt breda genombrott med filmen Transformers 2007, idag har hon över 31 miljoner fans på Facebook.

– Hon kommer kommentera bidrag och sätta "stars" på dem och allt kommer ske i realtid. Givetvis har vi ett kontrollrum 24/7 där allt oetiskt och kränkande sorteras bort, tanken är att det ska vara en glädjefylld kampanj, säger Christina Knight.

Kampanjen riktar sig endast till svenska unga och man måste vara skriven i Sverige för att tävla.
Vinsten är att få åka till Los Angeles och träffa Megan Fox.
Hon avgör vinnaren den 28 mars, och tar även hjälp av svenska folket, som genom röstning har möjlighet att påverka valet

Kampanjen är helt webbaserad, där banners och pre-rolls på Youtube, ska driva in trafik till kampanjsidan nonutsnoglory.se.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.