Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mmm...så skönt, F&B!

Publicerad: 4 Juli 2012, 10:15

Marabou har tidigare haft devisen ”Mmm...Marabou”.

Här är en liten tröst för Forsman & Bodenfors som förlorade Ikea. Byrån har vunnit Marabou-kontot.


Ämnen i artikeln:

IngoForsman & BodenforsF&B

Marabous sexåriga samarbete med Ingo avbröts i våras och chokladjätten inledde en pitch. Nu är den klar – Marabou valde F&B. Byrån får ett övergripande ansvar för alla Marabous varumärken. Det är en liten revansch för F&B som nyligen förlorade storkunden Ikea.

– Vi som jobbar med Marabou älskar  verkligen choklad och brinner för  vårt varumärke. I Forsman &  Bodenfors har vi hittat en byrå som har  samma passion, och som dessutom  har visat en stor förståelse för vår  affär och våra utmaningar, säger  Marabous marknadschef Hilda Björkman till dagensmedia.se.

F&B menar att Marabou är "Sveriges mest älskade varumärke”.

Susanna Fagring blir projektledare för Marabou på Forsman & Bodenfors.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

IngoForsman & BodenforsF&B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.