Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Mobbningsfilmen" stoppas

Publicerad: 6 september 2010, 14:45

Comviq viker ned sig. Företaget drar tillbaka sin hårt kritiserade reklamfilm och hävdar nu att kritikerna har missförstått budskapet.
– Vi tar helt avstånd från mobbing och lyssnade på den kritik som framfördes och beslutade därför att ta ned filmen, säger Pernilla Oldmark, informationsdirektör hos Tele2.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTele2

Resume.se skrev i fredags om kritikstormen mot "mobbningsfilmen"  som Forsman & Bodenfors har gjort åt kunden Tele2. Marknadschefen Frippe Stenberg hävdade då att företaget tänkte fortsätta sända reklamfilmen, trots att över 20 anmälningar hade ramlat in till RO.

Idag står det dock klart att Comviq gör en kovändning.

– Vi hade inte någon intention att det skulle finnas kopplingar till mobbing. Vi lyssnade på kritiken och förstod att filmen hade missförståtts, säger Pernilla Oldmark.

Enligt henne har alla kritiker missuppfattat budskapet i reklamfilmen. Tanken var att göra en parodi på reklamen för Radiotjänst.

Hur har det här påverkat ert varumärke?

– Oj, det är det alldeles för tidigt att svara på men det är givetvis tråkigt om vårt budskap blir missförstått.

– Det har ju blivit en enorm debatt i media under helgen, men faktum är att vi inte har hört av något från våra kunder.

Hur kommer ert samarbete att se ut med reklambyrån?

– Det fortsätter precis som det gör idag. Vi är jättenöjda med deras arbete, säger Pernilla Oldmark.

Resume.se söker Stefan Rudels, som är ansvarig projektledare på Forsman & Bodenfors.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTele2

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.