Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Möbelpjäser i fokus i NK:s nya kampanj

Publicerad: 8 oktober 2012, 12:40

T-banekampanjen.

I den nya kampanjen för varuhuset Nordiska Kompaniet, NK, är möbelpjäser i fokus för att få kultur- och designintresserade målgrupper att upptäcka NK:s inredningsplan.


Ämnen i artikeln:

Nordiska Kompaniet

I NK:s nya kampanj vill man få nya kultur- och designintresserade målgrupper att upptäcka varuhusets inredningsplan.

I stället för att se möblerna som rekvisita är det de man väljer att  lyfta fram i fokus. Besökare kommer bland annat få se Kungliga Baletten  framföra scenen ”Uppvaknandet” ur Törnrosa med en säng från NK  Inredning.

Andra samarbetspartners är Berwaldhallen och dansgruppen P*fect som  framför sång och improvisationsdans tillsammans med höstens  möbelstjärnor.

Uppsättningarna kommuniceras ut via en 5-serie i t-banan, genom  evenemangssidorna i SvD, genom affischer för uppsättningarna samt flyers  som delas ut till besökare.

Dessutom visas två filmtrailers på Facebook, NK.se samt YouTube.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Nordiska Kompaniet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News