Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mobientos kreativa mobilisering

Publicerad: 30 Augusti 2013, 11:12

Thomas Le Guellaff.

Thomas Le Guellaff blir ny creative director på mobilbyrån Mobiento som förstärker sitt kreativa team med ett flertal namn.


Ämnen i artikeln:

Mobiento

Tidigare i veckan rapporterade Resumé att Tobias Bard, technical creative director, lämnar Mobiento för Hemnet.  

Nu har Mobiento, som vann  Guldlejon i Cannes i år, anställt Thomas Le Guellaff som ny cd. Han har arbetat i byråvärlden i över 17 år, bland annat på Daytona och Nine, med både svenska och internationella kunder.

– Min bakgrund som ad och cd har jag under senare år kompletterat med studier och arbete inom strategi och ledarskap. Min nya roll passar perfekt in i Mobientos modell med strategiskt förankrad kreativitet och tydlig affärsnytta, säger Thomas Le Guellaff.

Dessutom har Mobiento stärkt sitt kreativa team med industridesignern Tomas Ekström, samt designern Hampus Nilsson och interaktionsdesignern Zacharias Müller som båda närmast kommer från Hyper Island. Innan sommaren började även Sofie Karlsson, strategikonsult från varumärkesbyrån Lynxeye, i rollen som planner hos Mobiento.

– Det känns fantastiskt kul att ha så mycket ny spännande kompetens och talang att erbjuda våra kunder, säger Per Holmkvist, grundare och vd på Mobiento.

Mobiento, som grundades 2001, har kunder som H&M, Electrolux, Volvo Cars, New York Daily News, EF Education First, P&G och World Childhood Foundation.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Mobiento

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.