Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mobilannonserna som dissar konkurrenterna

Publicerad: 31 Oktober 2013, 09:57

Foto: Pressbild.

Elektronikjätten LG släppte sin nya smarta telefon G2 för ett par veckor sedan. Byrån, M&C Saatchi i Stockholm, har utvecklat mobilannonser som känner av vilken telefon mottagaren använder och anpassar budskapet.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiMartin Cedergren

"Hard to read this on your iphone?", "Tired of charging your HTC One?" och "Waiting for your Galaxy to catch up?".

Så lyder några av budskapen i M&C Saatchis kampanj för LG.

Annonserna  har fått stor internationell uppmärksamhet hos bloggar som  Engadget, Gizmondo och Heavy.

Annonserna  har också utsett till Pick of the Day hos Creativy.

Banner-annonserna visade skandinaviska HTC– Samsung- och iPhone-mobiler.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiMartin Cedergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.