Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mobilt annonsbolag till börsen

Publicerad: 9 november 2011, 08:36

Kommunikationsbolaget Scandvision köps upp av mobilannonsföretaget Mobile Loyalty, som är Scandvisions egen avknoppning. Nu planerar man att listas på Aktietorget under november. Det skriver Dagens Industri, som tagit del av uppgifter i Sydsvenskan.


Mobile Loyalty fick i dagarna Kristianstadsbladet som sin första helkund. I tidningens app följer en annonsrubrik varannan nyhetsrubrik.

– Nu är den mobila anninsmarknaden här. I det nya bolaget har vi mobilen som utgångspunkt, säger Scandvisions grundare Sterner de la Mau till Dagens Industri.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.