Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Mode är sex"

Publicerad: 24 Januari 2011, 07:45

”Enjoy the walk of shame”. Det är devisen för det nya solglasögonmärket Hyde´s Spectacles. Bakom den nya filmen står Wiley & Partners.


Ämnen i artikeln:

Zeke TastasWiley & Partners

– Mode är sex och sex är mode. Med det som avstamp känns konceptet perfekt, det är relevant och intressant, säger Zeke Tastas, kreativ chef på Wiley & Partners, i en kommentar.

Hyde´s Spectacles är ett nytt svenskt märke som nu ska lanseras. I informationen till filmen konstaterar man att ”Det finns två sorters av walk of shame, den skamfyllda och den där man lätt leende och med lätta steg lämnar en bra natt bakom sig”.

Filmen har gjorts med hjälp av regissören Carl-Axel Wahlström från LINKdirectors, som bland annat har gjort filmer gör Gant och är cd på Stockholm Fashion Week Magazine.

Den uppmärksamme ser att Spy Bars Salvatore Scappini dyker upp i filmen, liksom Carlan Snygg från Wiley & Partners.

– Det är extra kul att byråns idé avvek från normen, det blev modereklam som bygger på en story och det visar att Hyde´s är annorlunda än sina konkurrenter, säger regissören Carl-Axel Wahlström i en kommentar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Zeke TastasWiley & Partners

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.