Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mode ska stärka Cola light

Publicerad: 4 augusti 2009, 12:18

Coca-Cola light samarbetar med tre av Europas mest lovande designers i kampanjen Coca-Cola light Fashion Flight som syftar till att stärka varumärket hos kvinnor.


De nya designade Cola light-flaskorna.

– Vi har gjort konsumenttester som visar att våra konsumenter framför allt är intresserade av mode, shopping och resor. Vi kände därför att det var naturligt att satsa på mode, säger Paula Karlöf, business manager Coca-Cola AB.
– Vi valde att samarbeta med tre av Europas mest lovande designers som alla har tagit fram ett unikt mönster som kommer att synas både i vår marknadsföring och på själva produkten.

Samarbetet med finska IVANAhelsinki, danska Baum und Pferdgarten och italienska Normaluisa innebär att varje designer har tagit fram ett mönster som förenar deras egna kollektioner och egna stilar med Coca-Cola light. Deras mönster kommer att synas i all marknadsföring och på produkterna under hösten.

Varför just dessa tre designers?
– Det fanns många att välja mellan, men vi tyckte att de här tre var bra exempel på några av Europas mest intressanta designers. Förhoppningsvis kan vi samarbeta med en svensk designer i kommande kampanjer, säger Paula Karlöf.

Coca-Cola light Fashion Flight är en omfattande kampanj som innefattar allt från tv-reklam och annonsering i mode- och livsstilsmagasin och utomhus till onlineaktiviteter och stora instoreaktiviteter. Satsningen tjuvstartade redan tidigare i somras då Coca-Cola light sponsrade Fashionweek by Berns. Under sommaren har även en designtävling genomförts i samarbete med Sofis mode.

– Vi vill stärka varumärket och öka prövandet av produkten i målgruppen. Vi vill visa att vi satsar på lightsegmentet och kommer att göra det på en mängd olika sätt, säger Paula Karlöf.

Vilken är målgruppen?
– Målgruppen är de som är intresserade av mode, shopping och resor. Det tenderar att ofta vara kvinnor, men vi utesluter självfallet inte att även män har de intressena.

Kampanjen startar i vecka 32 och pågår till vecka 40.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.