Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 november 2012, 12:52
Foto: Pressbild.
Flera av varandra oberoende källor till Resumé bekräftar att Moderaterna är ute på byråjakt. Avgående chefsstrategen Per Schlingmann letar efter flera byråer för partiet att samarbeta med inför valen 2014.
I förra veckan skrev Resumé om att Moderaternas chefsstrateg Per Schlingmann lämnar sin post i partiet i slutet av februari för att i stället ägna sig åt egen verksamhet.
Han har den senaste tiden jobbat med partiets valstrategi inför riksdags- och EU-valen 2014 och ska vara klar med den innan han slutar. En annan av hans sista uppgifter inom partiet blir att välja nya kommunikationsbyråer att samarbeta med inför valen.
Flera av varandra oberoende källor till Resumé bekräftar att Moderaterna är ute på byråjakt där de letar efter flera olika byråer att samarbeta med.
Inför de senaste två riksdagsvalen har Moderaterna samarbetat med reklambyrån McCann Stockholm.
– Vi har jobbat de senaste två valen med deras kommunikation. Vi har aldrig haft ett ramavtal med dem, så det skulle inte förvåna mig om de var ute och pratade med andra byråer. Vi för en dialog med dem, men huruvida de kollar med andra har jag ingen aning om, säger Anders Nyström, managing director på McCann Stockholm till Resumé.
Så ni för en dialog?
– Vi har en relation till dem sedan tidigare, och har gjort ett fantastiskt jobb, så det är inte konstigt att vi för en dialog med dem. Men mer än så kan jag inte säga i dagsläget, det är ganska långt till valet.
Resumé har vid flera tillfällen sökt Per Schlingmann för en kommentar, men utan framgång.
Linus Fremin