Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Moderaterna vill visa en roligare Ulf Kristersson

Publicerad: 27 Augusti 2018, 09:07

I den av Felix Herngren regisserade reklamfilmen verkar statsministerkandidaten ha svårt att släppa jobbet, även när han avslutat sin arbetsdag.


Ämnen i artikeln:

ReklamModeraterna

Moderaterna har i sin valkampanj försökt etablera sig som det vuxna partiet och de som ska bringa ordning och reda i Sverige. Huvudfrågorna har under kampanjandet varit lag och ordning, integration samt välfärdsfrågor.

I sin senaste kampanj, regisserad av Felix Herngren, vill man visa på en lite roligare Ulf Kristersson än det allvarliga ansikte som syns på många valaffischer. I reklamfilmen, som börjar visas brett i Bonnier Broadcastings kanaler i dag, visar Ulf Kristersson att han har svårt att släppa politiken, även när han har avslutat sin arbetsdag.

Filmen har redan hunnit hyllas av Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt.

Några som dock inte är lika förtjusta är SSU som på sin Facebooksida skriver att den är lite väl lik den amerikanska republikanen Gerald Daugherts kampanjfilm från 2016. I samband med att filmen släpptes på Facebook var dock Moderaterna öppna med att de hämtat inspiration från den amerikanska förlagan.

Se de två filmerna nedanför och bilda din egen uppfattning.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamModeraterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.