Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Moderaternas attack-kampanj mot de rödgröna

Publicerad: 14 Augusti 2014, 07:46

Några av Stockholmsmoderaternas affischer.

"R.I.P. RUT" och "BOOM! Där rök försvaret". Retoriken är hård och udden är riktad mot oppositionen i Stockholmsmoderaternas nya kampanj. Enligt Expressen är den värd 24 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Val 2014ModeraternaHonesty

I går godkände partiledaren Fredrik Reinfeldt kampanjen som kommer att synas i Stockholm fram till valet. Det är reklambyrån Honesty som ligger bakom budskapen som vänder sig emot de rödgrönas politik.
– Det här är frågor som är viktiga för oss politiskt och vi beskriver vad en rödgrön regering kan innebära. Oppositionen har valt att vara som en tvål i ett badkar, de vill helst slinka undan men det tänker vi inte låta dem göra, säger Stockholms finansborgarråd Sten Nordin till Expressen.  

Kampanjen går loss på 24 miljoner kronor och i det ingår annonsering i kollektivtrafiken, print och digitalt.

Enligt den opinionsundersökning som publiceras i DN i dag pekar det mesta för ett maktskifte i Stockholms stad. De rödgröna får tillsammans 50,8 procent av rösterna.
– Kampanjen är ett utslag av "negative campaigning". Jag vet inte om jag skulle kalla det desperat, men det är ju en extremt onyanserad kampanj, för att uttrycka det milt, säger Marie Demker, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, till Expressen.  

I dag kommer partiet också att visa upp sina reklamfilmer som kommer att gå nationellt i TV4.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Val 2014ModeraternaHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.