Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”Moderna resenärer som semestrar med sin klan”

Publicerad: 16 Augusti 2012, 07:04

Här är Fritidsresors första kampanj med Catt & Co. Det är ett nytt koncept med devisen "Tid tillsammans". Det ska skapa en ”klan-känsla” – att man själv vill vara där också.


Ämnen i artikeln:

Catt & CoFritidsresorLottie Knutson

Succékonceptet med Mads Mikkelsen är fortfarande inte historia. Den danske världsstjärnan kommer att synas i tv när Fritidsresor återanvänder Mikkelsen-filmerna i höst, parallellt med det nya konceptet ”Tid tillsammans”, utformat av Catt & Co.

Det är det första kreativa resultatet av Fritidsresors nya samarbete med Catt & Co. Det blir ett 360-perspektiv i alla kanaler.

Konceptet ger en klan-känsla av "togetherness" och Fritidsresor hoppas nå samma affekt som Pripps Blå-filmerna gjorde för ett antal år sedan – en känsla att man själv vill vara där.

– Alla charterarrangörer visar ett traditionellt par på stranden eller pappan som hissar ett barn i poolen. Vi vill bryta med detta. Nu visar vi moderna resenärer som semestrar med sin klan: stora fusionsfamiljer, flera grannar eller ett gäng likasinnade damer som gillar golf och whisky, säger kommunikationsdirektören Lottie Knutson.

Höstens kampanj fotades och filmades på Mallorca i våras. Budgeten är betydligt lägre än Mads Mikkelsen-filmerna.

Fritidsresegruppens marknadschef Anna Berndt:

- Vi vänder oss tilll den krävande resenären som vill ha mer tid tillsammans, mindre tid till administration och krångel. Över 65 procent av våra resor säljs online, varför kommunikationen till stor del bygger på onlinematerial, kompletterat med TV och till viss del print och radio.

Arbetsgrupp Catt & Co

Catt Olsson, creative Director

Ola Gatby, copywriter

Peter Carstens, projektledare

Peter, Györki, varumärkesstrateg

Karin Sundberg, web designer

Desiree Mozart, produktionsledare

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.