Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Modiga Max – i en klass för sig

Publicerad: 18 Oktober 2018, 14:18

Max Hamburgares Tobias Karlsson vinner Sveriges Bästa Marknadschefer i kategorin snabbmat.


Ämnen i artikeln:

ReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018Marknadschef

Max har ökat sina medieinvesteringar med 13 procent under det senaste året, med en tyngdpunkt på utomhus och print går varumärket delvis sin egen väg där man under en längre tid positionerar sig inom hållbarhet och haft ett brett vegetariskt sortiment. I Extremes mätning, som ligger till grund för bedömningen i Resumés tävling sopar Max banan med konkurrenterna.

Enligt marknadschefen Tobias Karlsson ligger har viljan att sticka ut och visat mot legat till grund för framgången.

– Det handlar om långsiktighet. Enkelhet och ständig utveckling samtidigt som det

Vad är viktigast för att bibehålla den positiva utvecklingen de kommande tre åren?
– Viljan att göra gott – både i smak och för världen. Den godaste burgaren.

Tobias Karlsson har varit marknadschef för Max i snart två år.

Han vinner snabbmatskategorin av Sveriges Bästa Marknadschefer med motiveringen:
"Årets vinnare är en vinnare. Numera med extra allt. Ett varumärke som blivit förstahandsval för allt fler och som skiljer sig från de andra i kategorin"

Byråer
Kommunikation: Acne
Mediebyrå: Starcom
Pr: JMW Golin

Övriga nominerade i kategorin snabbmat:
Lina Nilsson, Burger KingChristoffer Rönnblad, McDonald'sJohanna Fridell, Pizza HutLena Lundvall, Sibylla

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.