Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Molly Nutley bakom regin i Giving Peoples första filmkampanj

Publicerad: 1 november 2018, 09:00

För att öka kännedomen om organisationen väljer Giving People att för första gången gå ut med en rörlig kampanj.


Ämnen i artikeln:

ReklamFLX

Organisationen Giving People verkar för att förebygga ekonomisk utsatthet, utanförskap och sociala klyftor för barnfamiljer.

I organisationens första filmkampanj har man vänt sig till produktionsbolaget FLX som i filmen fokuserar på just känslan av skam och utanförskap.

– För ett barn är inte det värsta att gå med kurrande mage, det värsta är att känna sig utanför, att inte kunna göra samma saker som de andra barnen i skolan, säger Linda Gurenius, verksamhetschef på Giving People.

Filmerna är regisserade av Molly Nutley som tidigare i år anslöt till bolagets "Rising talent-stall".

– Vi tog fasta på just känslan av utanförskap genom att skildra hur svårt det kan vara när kompisarna berättar om vad som hänt i helgen, eller klumpen i magen när det ringer ut till rast, säger Eleonor Sager, reklamchef på FLX.

Mediebyrån HowCom har agerat digitalt bollplank för kampanjen.

Arbetsgrupp:
Kampanj & Film: FLX
Exekutiv producent: Eleonor Sager, Therese Pettersson
Produktionsledare: Nathalie Bergdahl
Regissör: Molly Nutley
DOP: Hanna Kriisa
Klippare: Joachim Nakagawa Stråning
Postproduktion: Media Monks
Musik: Music Supercircus
Mediabyrå: HowCom
Giving People:
Linda Hellquist, generalsekreterare
Linda Gurenius, verksamhetschef

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamFLX

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.