Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mölndal Energi är en nolla – vill göra elen till aktivt val

Publicerad: 5 juni 2019, 08:25

Det associationslösa varumärket Mölndal Energi vill göra el till mer av en högintresseprodukt. Dessutom försöker man lägga beslag på det vanligtvis nedsättande uttrycket "Nollan".


Ämnen i artikeln:

We Are MoreReklam

Elbolag verkar i en bransch som lider av ett bristande intresse. De allra flesta elbolag försöker i nuläget satsa på att profilera sig själva som miljövänliga och hållbara samt avgörande för planetens framtid. Till skillnad från många av sina konkurrenter är elen Mölndals Energi tar fram redan i dag fossilfri, vilket enligt deras egen definition gör dem till en riktig "Nolla".

I sin senaste kampanj, signerat Göteborgsbyrån We Are More, försöker Mölndal Energi lägga beslag på just begreppet "Nolla". Samtidigt vill de försöka ändra innebörden av uttrycket.

– Vi är stolta över våra kunder, som tar ansvar för sin miljöpåverkan och som genom oss använder noll fossila bränslen. Det är vad det innebär att vara en nolla, och vi tycker att det är det finaste man kan vara, säger Mattias Sjöstrand, kommunikationschef på Mölndal Energi.

Kampanjen kommer att tas ut i film, DR, banners och influencer marketing. Mölndal Energi har även tryckt upp tygpåsar med trycket "Jag är en riktig nolla!" som enligt dem själva beställts av 3000 personer.

– Förändringarna kan inte vänta till år 2045, vi måste agera nu. Och vi måste göra det
tillsammans, säger Mattias Sjöstrand i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Mölndal Energi:
Mattias Sjöstrand, Kommunikationschef
Karin Ehk, ansvarig privatmarknad
We are More:
Therese Weibull, Kundansvarig/projektledare
Hanna Davies, Produktionsledare
Catja Björklund, Copywriter
Hanna Eliasson, Art Director
Emma Hokander, Final Art
Johan Lindgren, PR-strateg
Carl Kamm, Social Media Manager
Filmproduktion: Hoy

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

We Are MoreReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News