Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Mölndal Energi uppmanar kunderna att köpa mindre el av dem

Publicerad: 12 November 2019, 09:24

Mölndal Energi vill att deras kunder ska bli mer sparsamma med elen. För att illustrera det lanserar man nu en kampanj med utomhusannonser som går att släcka.


Ämnen i artikeln:

We Are MoreMölndal Energi

Med drygt 100 000 kunder är Mölndal Energi det 12 största elbolaget i Sverige. 

I våras släppte man en kampanj där man ville profilera sig och sina kunder som ”Nollor”, ett begrepp som enligt bolaget själva syftar till att deras elproduktion är helt fri från fossila bränslen. 

Nu tar man nästa steg i kampanjen, framtagen av We Are More, och uppmanar kunderna att köpa mindre el av dem.

– Vi hoppas kunna hjälpa våra kunder att värna om miljön, och då måste vi tillsammans arbeta för att sänka vår elförbrukning och sluta slösa på jordens resurser, säger Mattias Sjöstrand på Mölndal Energi.

För att illustrera hur kunderna bör bli mer sparsamma med sin el har man tagit fram en släckbar utomhusannons. När förbipasserande läst copyn kommer de kunna släcka skylten efter sig. Utöver utomhusenheterna kommer kampanjen även synas i tv, digitalt och i sociala medier.

– Annonsen kommer påminna den som ser den att det är viktigt att släcka efter sig. Vi vill med den visa att små vanor i vardagen kan göra stor skillnad för elförbrukningen och därefter klimatet, säger Therése Weibull på We are More.

Parallellt med kampanjen släpper Mölndals Energi även en egen app, Watter, där kunderna kan se över sin elförbrukning.

– Tanken med appen är att den ska fungera som ett verktyg som våra kunder kan använda för att minska sin energiförbrukning. Den kommer att fortsätta utvecklas löpande och få fler funktioner, säger Mattias Sjöstrand på Mölndal Energi.

Arbetsgrupp

Mölndal Energi:

Mattias Sjöstrand, Kommunikationschef

Karin Ehk, ansvarig privatmarknad

 

We are More:

Therese Weibull, Kundansvarig/projektledare

Hanna Davies, Produktionsledare

Catja Björklund, Copywriter

Hanna Eliasson, Art Director

Emma Hokander, Final Art

Madeleine Fransson Stöök, PR

Elin Bingle, Digital strateg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

We Are MoreMölndal Energi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.