Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Momentum bryter med Hästens

Publicerad: 6 december 2007, 11:48

Reklambyrån Momentum bryter samarbetet med Hästens sängar. Enligt vad Resume.se erfar har företagskulturerna krockat. (UPPDATERAD)


– Vi har valt att säga upp vårt samarbete eftersom vi inte har samma syn på kommunikationen, säger Theréz Randquist, vd Momentum i Stockholm.

Resumé har sökt Hästens kommunikationsansvarige för en kommentar.

Enligt uppgifter till Resumé tillämpar Hästens managementteorier som går under beteckningen NLP, som står för neurolingvistisk programmering. Det är ett slags prestationshöjande psykologisk modell som kan användas vid försäljning.

Teorierna har bland annat kritiseras för att stå nära New Age-rörelsen.

Samarbetet mellan Hästens och Momentum inleddes för drygt ett år sedan.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.