Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Monki gör oretuscherad underklädeskampanj

Publicerad: 27 Januari 2017, 08:44

Foto: Nina Andersson Voigt

I sin nya kampanj för bad- och underkläder låter Monki sina modeller förbli oretuscherade – anledningen är att man vill få tjejer att må bättre.


Ämnen i artikeln:

IbeyostudioReklamMonki

Kampanjen, som går under ledorden "Good vibes only" och "Pretty honest for SS17 #nofilter", är inhouse-producerad och kommer att löpa under våren. Enligt Monki är det "två kampanjer som inte bör ses som kontroversiella men är långt ifrån normen – framför allt när bad och underkläder är i fokus".

Kampanjerna är fotade av Nina Andersson Voigt och visar fyra kvinnliga kreatörer från Sverige i avslappnade scener. Kampanjen är en del av Monki's mål: Att få tjejer att tycka om sig själva.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IbeyostudioReklamMonki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.