Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Monsterkampanj mot PMS

Publicerad: 4 april 2011, 09:08

Idag lanserar företaget Tampons for free och läkemedelsföretaget Antula Healthcare Monsterkampanjen. Det är en uppföljare till den uppmärksammade Puma-kampanjen och marknadsför produkter som ska hämma PMS.  – Det är en ganska pinsam reklam som är in your face och samtidigt är ämnet viktigt och relevant, säger Diana Solarz, som driver Tampons for free, till Resume.se.


Foto: Antula Healthcare/Tampons for Free.

Antula Healthcare och Tampons for free:s nya kampanj går under konceptet Monsterkampanjen. Namnet syftar på att många kvinnor ibland kan känna sig som monster – PMS-monster.

Med Tamponsforfree.se får registrerade medlemmar gratis reklam-tamponger  om de svarar på en enkät en gång i månaden. Först ut att lansera en  kampanj tillsammans med sajten var PUMA, nu är det Antula Healthcare:s tur.

Kampanjen kommer att pågå i en månad och Antula Healthcare marknadsför produkterna Femal Balans (mot PMS) och Lactal Balans (mot illaluktande flytningar) på Tampons for frees tampongboxar.

– Av våra 12 000 prenumeranter lider 9 av 10 tjejer av PMS-besvär, så det vi ville göra var att ta fram en produkt som kan hjälpa dem. Det är en ganska pinsam reklam som är in your face och samtidigt är ämnet viktigt och relevant, säger Diana Solarz, som driver Tampons for free, till Resume.se.

Hon fortsätter:

– Man måste ha glimten i ögat när man gör en sådan här kampanj. Vi hoppas såklart att den kommer att bli positivt mottagen och att det blir en kul snackis, säger Diana Solarz.

Produkten kommer bland annat att finnas på Tampons for free:s hemsida.

Marie Modig
, Nordisk produktchef på Antula Healthcare:
–      Dessa produkter riktar sig till fertila kvinnor och är båda mensrelaterade varför Tampons for free som mediekanal ger oss helt rätt målgrupp. Dessutom får vi en fantastisk timing i när reklamen nås av målgruppen – vi vet att de kommer att se reklamen när de behöver produkterna i fråga som mest, säger hon i ett pressmeddelande.

Tampons for Free:s premiärkampanj för Puma fick mycket bra respons och nu hoppas man att Monsterkampanjen följer i samma spår.

– Pumakampanjen fick ett väldigt bra mottagande, det var enormt mycket bra respons. Vi gjorde en egen undersökning som 6000 medlemmar svarade på. 84 procent svarade att deras syn på Puma hade påverkats på ett positivt sätt av kampanjen.

Tampons for free:s snittmedlem är 27 år gammal, har fast anställning och är intresserad av mode, design, träning och hälsa.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.