Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Montazami-effekten

Publicerad: 28 December 2010, 13:04

Fritidsresors bokningar sköt i höjden med affischnamnet Mads Mikkelsen. Nu upplever konkurrenten Ving ett rejält uppsving med den svenska Hollywood-frun Maria Montazami. – Närmare 50 procent fler har bokat sin sommarresa den här julhelgen jämfört med den förra, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.


Ämnen i artikeln:

VingMaria Montazami

I höstas skrev Resume.se om Fritidsresors populära reklamfilm med den danske stjärnskådespelaren Mads Mikkelsen.

Filmen blev succé för Fritidsresor som såg bokningarna skjuta i höjden – vecka 34 noterades en försäljningsökning med 61 procent, jämfört med samma vecka året före.

Konkurrenten Ving har nu fått ett liknande uppsving, mycket tack vare reklamkampanjen med Maria Montazami, känd från "Svenska Hollywood-fruar i TV3.

– Ja, vi kan nog se det som en Maria Montazami-effekt eftersom bokningarna under julhelgen ökat med 50 procent i jämförelse med samma dagar förra året, säger Magdalena Öhrn,

– Maria Montazami är en populär person och  att hon är med i vår reklamfilm har blivit en snackis i bloggosfären och det i kombination med bra erbjudanden för barnfamiljer ligger bakom försäljningsökningen. Vi är jättenöjda med kampanjen så här långt.

Vilka resmål går bäst?

– Turkiet, Mallorca och Kreta ligger i toppen över flest bokade resor i helgen men även Cypern, Rhodos och Egypten bokar väldigt bra, säger Magdalena Öhrn.

Forsman & Bodenfors ligger bakom reklamkampanjen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

VingMaria Montazami

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.