Reklam
Montero gör hundaktig kampanj åt Volvo
Publicerad: 20 mars 2009, 08:40
Nästa vecka är det premiär för Volvos nya däckkampanj signerad Stendahls Reklambyrå. Filmidén, med en hund i spetsen, bygger på förhållandet mellan lätt och tungt.
LF
Linda Fagerlind
– Filmidén bygger på att om någonting väldigt litet drar någonting tungt så måste det vara ganska lätt – ändå, och att jobba med den motsatsen, säger Marie Wümer, planner på Stendahls Reklambyrå, i en kommentar.
I filmen syns en hund som känner sig som en stor, stor stark hund men som sedan visar sig sen vara väldigt liten. Målet – att visa att Volvos däck gör det lätt och att lättrullade däck ger bränslesnålare bilar. Temat för kampanjen är ”Volvo utmanar allt motstånd”.
Filmen är regisserad av Mattias Montero.
Kampanjen är en del i den miljökommunikation som Volvo använt sedan en tid tillbaka. Den övergripande strategin går ut på att visa att Volvo jobbar med bränsle- och miljöbesparingar som till exempel minskade utsläpp av CO2.
Kampanjen besår av dm, fackpress, stortavlor, Eurosize i p-hus, tv, webb samt butiksmaterial.
Volvo
Uppdragsgivare:
Volvo Car Corporation. Bengt Junemo
och Susanne Åberg-Inghammar
Byrå:
Stendahls Reklambyrå
Art: Oscar Plasidius, Nicklas Gottrup
Copy: Johan Bloch, Annika Derner
Original: Tina Magnusson
PL: Marie Wümer
Webb Ad: Mattias Östin
Produktionsbolag:
Regissör: Mattias Montero
Executive producer: Marcus Ahlm
Mediabolag:
MindShare