Reklam
Mood Stockholm går med i Wechat för att locka kinesiska turister
Publicerad: 31 maj 2017, 09:29
Foto: Mood Stockholm
Gallerian Mood Stockholm vill locka fler kinesiska besökare genom att gå med i landets största sociala nätverk – Wechat. Mood kommer även erbjuda betalningar genom Alipay.
Med närmare 900 miljoner användare är WeChat Kinas största sociala medie-plattform. Med hjälp av plattformen ska kinesiska Mood-besökare i framtiden kunna få information om gallerians runt 50 butiker och även ta del av erbjudanden. Besökarna kan ansluta sig till plattformen via exempelvis QR-koder.
– Med ett eget konto på WeChat har vi nu möjlighet att kommunicera direkt med våra kinesiska besökare på ett helt nytt sätt. Mood Stockholm har sedan vi slog upp portarna varit en plats där nya idéer och koncept får utrymmet att växa. Det ska bli oerhört utvecklande och spännande att följa den här satsningen, förhoppningsvis kommer vi att inspirera och attrahera ännu fler besökare, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig, Mood Stockholm.
Mood kommer även erbjuda betalningar via Alipay, en betalningslösning från Alibaba som redan används av cirka 800 miljoner kineser.
Bakom idé och genomförande står Cimple Marketing, experter på marknadsföring och digitala betalningslösningar med inriktning på Kina.