Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

More efter Telias kalldusch – ”Vi är fortsatt starka”

Publicerad: 20 december 2012, 15:06

I dagarna stod det klart att Telia tecknar avtal med tre produktionsbyråer Spinn Action Marketing, Ottoboni/Done Production och Smicker. More/Lokomobil tappar därmed sitt uppdrag på lokal nivå, men företagets ägare tillika CTO, Mark Tierney, är inte deppig för det: – Vi har fortsatta uppdrag på lokal nivå och växer hela tiden på group level-nivå hos Telia, säger han.


Ämnen i artikeln:

Telia

More har funnits sedan 2008 och har idag ett 25-tal personer anställda.

Verksamheten är uppdelat i More och Lokomobil, som utgör den svenska delen av verksamheten.

Lokomobil-delen  såldes av till Telenor för en tid sedan, men i augusti köpte  More-grundarna Mark Tierney och Martin Edwall tillbaka verksamheten och  lät Lokomobil bli ett eget bolag.

I dagarna kom så kallduschen att More/Lokomobil tappar uppdraget som produktionsbolag åt Telia

Mark Tierney är dock inte särskilt deppig för det:
– Vi  har fortfarande lokala uppdrag kvar inom bredbandsområdet. Vi jobbar  även med koncernen på en strategisk nivå, säger Mark Tierney.

Han menar också att bolaget exempelvis har uppdrag för kunder som Vodafone:
–  Vi är inte enbart beroende av Telia. Så vi behöver inte göra några  neddragningar på grund av beskedet. Det kan jag lova redan nu, säger  Mark Tierney.

Han pekar också på att arbetet för Telia handlade  mycket om marknadsföringskampanjer inom det mobila området, men att det  nu är betydligt större fokus på integrerade affärslösningar:
– Det beror framförallt på den snabba utvecklingen av smartphones, säger Mark Tierney.

Lokomobil  drivs redan idag som ett separat bolag, men tanken är att bolaget från  och med årsskiftet ska kunna stå än mer på egna ben.

Här vill dock Mark Tierney lägga in en brasklapp:
– Vi  har fortfarande ett fungerande partnerskap med More. Dels på en  tekniknivå, men också i och med att vi har uppdrag för samma kunder,  säger Mark Tierney.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Telia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.