Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Morgan Spurlock gör reklam

Publicerad: 5 maj 2011, 06:29

Morgan Spurlocks nya kritiska dokumentär om produktplacering på film finansieras med produktplacering. Nu gör Spurlock reklam för företagen som produktplacerar i "The Greatest Movie Ever Sold.”


</div><p>Och "The Greatest Movie Ever Sold” visar när <b>Spurlock</b> förhandlar med företag om att produktplacera i hans film. På så sätt vill han spegla produktplaceringens konsekvenser. Den formella titeln på filmen är “ POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold” eftersom juicemärket POM är huvudfinansiär.</p><p>Filmen är gjord med en blinkning. I <a href="http:// www.resume.se/nyheter/2011/01/28/produktplaceringsbonanza/" target="_blank">samband</a> med lanseringen av filmen har Spurlock framträtt med sponsorer och produktplacerares logotyper på sin kostym. </p><p>Men nu är frågan hur självironisk han egentligen är och vem som vinner mest på produktplaceringsfilmen.</p><p>I filmen gör han en reklamfilm för POM, där han till synes helt seriöst talar för POM som de bästa juicen, som visas som en del i handlingen. Men i samband med filmpremiären har POM visa den här tv-reklamen med Spurlock som helt vanlig tv-reklam.</p><p>Reklamfilmen visas även på POMs <a href="http://www.pomwonderful.com/the-greatest-movie- ever-sold/" target="_blank">sajt </a>där man även kan delta i en tävling där förstapris är en privatvisning av "The Greatest Movie Ever Sold” med Morgan Spurlock som galagäst.</p><p>Filmen har svensk premiär i september.</p>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.