Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Möt din framtid i IKEA:s hypnos-experiment

Publicerad: 15 Augusti 2014, 08:47

Foto: Kampanjbild

I höst rullar IKEA ut "The Time Travel Experiment" där unga par får resa till sin framtida vardag, med hjälp av hypnos. Bakom den globala kampanjen står bland annat svenska Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

IKEAForsman & Bodenfors

IKEA har tagit in den världsberömde hypnotisören Justin Tranz för att hjälpa unga par att få en känsla för hur deras liv kan komma att se ut i framtiden.

I experimentet kommer de unga paren att sättas i hypnos innan de ställs inför olika framtidsscenarier. Utöver filmerna med två hypnotiserade par kommer även intervjuer med alla deltagare att släppas.

Första filmen har premiär på Youtube den 20:e augusti.

Forsman & Bodenfors, som tidigare var IKEA:s reklambyrå i Sverige, är en av byråerna bakom "The Time Travel Experiment".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IKEAForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.