Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Möt Sveriges enda (?) pölhoppar-fantast i ny adidas-kampanj

Publicerad: 5 december 2017, 10:06

I en ny satirisk reklamkampanj från adidas och Sneakersnstuff får vi möta Sveriges största, och kanske enda, "pölhoppar-fantast".


Ämnen i artikeln:

AdidasReklam

I en ny kampanj för adidas Sneakersnstuff-exklusiva sko "Adidas Originals Stockholm GORE-TEX" får vi träffa Thomas. Thomas älskar att hoppa i vattenpölar. Hade Thomas inte älskat att hoppa i pölar på fotbollsplanen tror hans pappa att han kunnat bli en professionell fotbollsspelare.

I filmen hoppar Thomas entusiastiskt i vattenpölar runtom hela Stockholm för att visa på hur vattentät den nya modellen är.

– Jag skulle inte vilja kalla mig en pionjär, andra kanske gör det, men jag gör inte det. Mina föräldrar tycker att jag är rätt barnslig men jag är inget barn, jag är vuxen. Jag antar att jag har överbevisat dem, berättar han.

Nyligen hölls det inofficiella världsmästerskapet i pölhoppning i engelska Kettering. Deltagarna bedömdes efter höjd, stänkradie och entusiasm.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AdidasReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News