Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mötesplatsen vill bli den seriösa dejtingsajten – släpper kampanj med David Sundin

Publicerad: 5 januari 2018, 08:03

Komikern David Sundin har tidigare varit med och grundat reklambyrån Great Works.

Efter att i höstas ha inlett ett samarbete med Uncle Unicorn lanserar Mötesplatsen nu en kampanj för att stärka deras position som det seriösa valet när det kommer till dejtingsajter.


Ämnen i artikeln:

David SundinReklam

Tinder, Badoo, Happn, Match.com, eDarling, Grindr, Elitsinglar. Det finns en uppsjö av dejtingsajter och appar för den som letar efter kärleken på nätet. I sin senaste kampanj, den första sedan man inledde samarbete med Uncle Unicorn, försöker Mötesplatsen.se inta positionen som det seriösa alternativet.

I kampanjen skämtar komikern David Sundin om att han har vänner som faktiskt träffat varandra via nätet. Ett skämt som inte lockar fram några större skrattsalvor.

– Vi har funnits i över 16 år och har en lång erfarenhet över vad som verkligen fungerar när man söker efter någon att komma hem till. Svensk kundtjänst och en djupgående matchningstjänst är några av sakerna som gör oss till ett seriöst och tryggt val. Vi samlar på lyckliga slut och har tusentals exempel på att vår tjänst verkligen fungerar – därför kändes det riktigt bra när Uncle Unicorn presenterade en strategi och kampanj där vi fullt ut kunde ta steget mot en seriösare position, säger Emma Edespong, marknadschef på Mötesplatsen, i en kommentar.

I den norska varianten av kampanjen står komikern Geir Ottar Askvik.

Arbetsgrupp:

Mötesplatsen:
Emma Edespong, Marknadschef
Jessica Wiblom, Marknadskoordinator

Uncle Unicorn:
Markus Lindsjö, AD/CD
Niklas Moberg, Copywriter
Carl-Johan van Heesch, Account Director
Johan Toresson, Experience Director

Typecast Media:
Stefan Spikh, Producent.

Speed of sound:
Joacim Starander, Sound designer.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

David SundinReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.