Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mother får ny kreativ chef

Publicerad: 5 juli 2013, 07:56

Foto: Pressbild.

Reklambyrån Mothers grundare Robert Saville and Mark Waites har utsett argentinaren Carlos Bayala till ny kreativ chef. Han kommer närmast från en roll som CD hos Madre.


Ämnen i artikeln:

Mother

Carlos Bayala är egentligen en så kallad hemvändare. Han och hans fru  Gabriella började på Mother i London år 2000 och skapade framgångsrika  upplägg för kunder som Coca-Cola och Unilever, enligt Adweek.

Han  gick över till Wieden+Kenndy Portland två år senare, där han blev  ansvar för Nike. Han blev därefter executive creative director vid  Wieden+Kennedy Amsterdam, där han år 2004 bland annat skapade Nikes  Eurocup-kampanj.

Han återvände till Mother år 2006 och skapade sedan  Madre, byråns tredje kontor ihop med Alejandra Dominguez, vilket var en  strateg från Lowe Argentina.

Byrån har fått stor uppmärksamhet för  jobb åt Luchetti och Banco Hipotecario och har idag 40 anställda.

Carlos Bayala ska fortsätta att vara stationerad hos Madre:
–  Carlos är först och främst en vän och en otrolig människa. Ju fler  människor han träffar och arbetar desto rikare kommer han att bli. Att  ha en Madre-mästare som center ihop med de andra Mother-kontoren känns  fantastiskt, säger Robert Saville till Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Mother

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.