Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 juli 2013, 07:56
Foto: Pressbild.
Reklambyrån Mothers grundare Robert Saville and Mark Waites har utsett argentinaren Carlos Bayala till ny kreativ chef. Han kommer närmast från en roll som CD hos Madre.
Ämnen i artikeln:
MotherCarlos Bayala är egentligen en så kallad hemvändare. Han och hans fru Gabriella började på Mother i London år 2000 och skapade framgångsrika upplägg för kunder som Coca-Cola och Unilever, enligt Adweek.
Han gick över till Wieden+Kenndy Portland två år senare, där han blev ansvar för Nike. Han blev därefter executive creative director vid Wieden+Kennedy Amsterdam, där han år 2004 bland annat skapade Nikes Eurocup-kampanj.
Han återvände till Mother år 2006 och skapade sedan Madre, byråns tredje kontor ihop med Alejandra Dominguez, vilket var en strateg från Lowe Argentina.
Byrån har fått stor uppmärksamhet för jobb åt Luchetti och Banco Hipotecario och har idag 40 anställda.
Carlos Bayala ska fortsätta att vara stationerad hos Madre:
– Carlos är först och främst en vän och en otrolig människa. Ju fler människor han träffar och arbetar desto rikare kommer han att bli. Att ha en Madre-mästare som center ihop med de andra Mother-kontoren känns fantastiskt, säger Robert Saville till Adweek.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Mother