Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Januari 2014, 10:23
Från Mothers "Satisfry Everybody"-spot
Hamburgerjätten slutar att arbeta med Mother i New York. Det är Burger Kings tredje byråbyte på lika många år.
Det har bara gått elva månader sedan Burger King utsåg independent-byrån i Mother i New York till ny kreativ huvudbyrå.
Hamburgerkedjan har därmed avverkat inte mindre än tre byråer sedan mitten på 2011.
Adweek rapporterar att det inte är klart om hamburgerkedjan är i full färd med att genomföra en större byråupphandling och varken Burger King eller Mother har velat kommentera uppgifterna.
Mothers senaste uppdrag för Burger King handlade om kalorisnåla pommes-frites och hade budskap som ”Satisfry Everybody”.
Mother tog över som kreativ huvudbyrå i februari.
Då Mcgarrybowen skötte uppdraget som kreativ huvudbyrå lät Burger King ändå konkurrensutsätta varje stort uppdrag.
Mcgarrybowen tog i sin tur över uppdraget efter Crispin Porter + Bogusky.
Burger King har också bytt mediebyrå till Horizon Media sedan tidigare efter att ha arbetat med såväl Starcom som Mindshare, enligt Adweek.
Burger King lägger cirka 250 miljoner dollar per år på mätbara media.
Karl-Johan Byttner