Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Motörhead sänker tempot

Publicerad: 25 oktober 2010, 10:06

När Lemmy i Motörhead blir gammal spelar han munspel och dricker öl.
Engelska reklambyrån BBH har fått Motörhead att sänka tempot i en reklamfilm för Kronenbourg 1664.


Ämnen i artikeln:

BBH

Idén är enkel. BBH, som är Kronenbourgs nya byrå, vill lyfta fram att det franska lagerölet ska njutas långsamt.

Det illustreras med att kända artister framför sina snabbaste låtar men i halverat tempo.
– Vad kan vara bättre att börja kampanjen än med Motörhead och Ace of Spades, säger BBHs creative directors Matt Doman ocvh Ian Heartfield till Brand Republic.

Filmen är inspelad på ett franskt kafé där äldre fransmän spelar kort, dricker öl och lyssnar på när en akustisk upplaga av Motörhead spelar sin 30 år gamla hit i en mycket bakåtlutad version.

Kampanjen har en egen Youtube-kanal där man även kan se en kort dokumentär om Motörheads vedermödor vid inspelningen av den långsamma Ace of Spades.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

BBH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.