Reklam
Motörhead sänker tempot
Publicerad: 25 oktober 2010, 10:06
När Lemmy i Motörhead blir gammal spelar han munspel och dricker öl.
Engelska reklambyrån BBH har fått Motörhead att sänka tempot i en reklamfilm för Kronenbourg 1664.
Ämnen i artikeln:
BBHIdén är enkel. BBH, som är Kronenbourgs nya byrå, vill lyfta fram att det franska lagerölet ska njutas långsamt.
Det illustreras med att kända artister framför sina snabbaste låtar men i halverat tempo.
– Vad kan vara bättre att börja kampanjen än med Motörhead och Ace of Spades, säger BBHs creative directors Matt Doman ocvh Ian Heartfield till Brand Republic.
Filmen är inspelad på ett franskt kafé där äldre fransmän spelar kort, dricker öl och lyssnar på när en akustisk upplaga av Motörhead spelar sin 30 år gamla hit i en mycket bakåtlutad version.
Kampanjen har en egen Youtube-kanal där man även kan se en kort dokumentär om Motörheads vedermödor vid inspelningen av den långsamma Ace of Spades.