Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Mr Reklamcupen” lämnar DN

Publicerad: 14 Juni 2013, 13:32

Kristofer Dalin.

Foto: Lotta Härdelin.

Kristofer Dalin, projektledare på Dagens Nyheter, lämnar tidningen. Han tar avgånsvederlaget som erbjudits medarbetarna när DN skär ner på personalen. Nu siktar han på att instifta nya tävlingar för företag och byråer inom marknadsstrategier och hållbarhetsfrågor.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterKristofer DalinDN Reklamcupen

Kristofer Dalin rekryterades till DN för nio år sedan av dåvarande annonsdirektören Urban Hilding. Han har varit produktchef och projektledare på annonsavdelningen där han bland annat arbetat med kampanjer, affärsutveckling och evenemang.

De senaste åren har han dessutom ansvarat för sitt ”hjärtebarn" – DN Reklamcupen.

Kristofer Dalin gör sin sista dag på DN nästa vecka och ska därefter ta en lång sommarledighet innan han till hösten ska skissa på några olika projekt. Dalin har blivit kontaktad av intresserade företag, men vill även testa att lansera egna idéer, som att starta branschtävlingar inom discipliner som planning och marknadsstrategier samt hållbarhetsfrågor.

Han lämnar DN med kluvna känslor.

– Jag har tänkt att göra något nytt ganska länge, men det klart att det är dubbla känslor. Jag har trivts mycket bra på DN som är en fantastiskt bra produkt – varumärket DN har en speciell magi.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.