Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

MrJet inspireras av populär kampanj

Publicerad: 15 Maj 2009, 15:21

Turistbyrån i Queensland tog hjälp av Cummins Nitro för att skapa kampanjsajten till ”Best Job in The World”, en kampanj som hyllats i bland annat One Show. Nu gör nätresebyrån MrJet en liknande satsning. Priset - en gratis jordenrunt-resa mot att man jobbar som resereporter.


Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Holy Diver står bakom kampanjen för MrJet. Allt är utformat som en tävling där priset är en jordenrunt-resa i trettio dagar. Den som vinner blir samtidigt resereporter åt MrJet.

– Vi tycker det är kul att göra en otraditionell kampanj. I dessa tider finns det många som behöver muntras upp. Vi tycker också att det är ett kul sätt att få in innehåll på vår sajt som är unikt och som engagerar och underhåller alla, säger Pelle Svensson, marknadschef på MrJet.

Holy Diver har jobbat med MrJet sedan februari i år.
– Då vann vi ett uppdrag som gick ut på att ta fram ett namn och ett koncept till ett trygghetspaket som de har. Nu har vi fått ökat förtroende, säger Andreas Grimelund, vd på Holy Diver.

Vad gick det här uppdraget ut på?

– Målet är att driva massa trafik till sajten med hjälp av en tävling. Vi ska driva trafik både till MrJet och till en ren kampanjsajt.

Kampanjen går i Sverige, Danmark och Norge.
– Det är lite som ett auditionförfarande. Vi har satt ett mål på 1 000 ansökningar. Kampanjen går i kvällspress, på nätet och Facebook.

Rekrytering av potentiella tävlande görs på Facebook.

Vad har ni inspirerats av?

– Självklart känner alla till ”Best Job in The World”. Tävlingar är alltid kul och det är klart man har inspirerats av andra tävlingar. MrJet har varit väldigt generösa med priset så den här känns riktigt kul. Man får i princip resa hur mycket man vill under trettio dagar.

Sajten går live senare i eftermiddag. Facebook drar igång under helgen.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Holy Diver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.