Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MUF satsar 4 miljoner kronor

Publicerad: 16 april 2010, 09:54

Moderaternas Ungdomsförbund, MUF, drar nu igång sin kampanj inför riskdagsvalet.
Budskapet är ”Sverige jobbar”.


Ämnen i artikeln:

Moderaterna

Till skillnad från SSU så kommer inte MUF att göra någon tv-reklam.
– Vi har helt enkelt inte råd och dessutom satsar vi mest på det personliga mötet.

MUF:s kampanjtema bygger på en undersökning från Ungdomsbarometern. Budskapet är sedan formulerat av byrån Rå, som jobbar med just ungdomskommunikation.

MUF kommer nu att jobba hårt för att bearbeta pressen och få in sitt budskap på det sättet. Den största delen av valbudgeten på 4 miljoner kronor kommer att gå till valupptakten.
– Vi ska samla 1 500 ungmoderater i ett stort möte i augusti, där kommer vi att satsa runt en miljon.

MUF är ofta i opposition med moderpartiet. Men nu i valrörelsen väljer man ett budskap och tilltal som ligger nära Moderaterna.
– Vi har haft olika åsikter i många frågor under mandatperioden. Men man kan inte rösta på MUF i valet, så nu satsar vi på en kampanj som ska ge hög igenkänningsfaktor.

MUF spolar alltså tv-reklamen. Men ungdomsförbundet har gjort en reklamfilm som publicerats på Youtube. Se den nedan.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Moderaterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.