Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Musikduo visar upp Gallerians vårmode

Publicerad: 22 april 2015, 07:36

Kampanjbild

Foto: Elisabeth Toll

Tvillingsystrarna Miranda Kilbey och Elektra Kilbey i Say Lou Lou frontar årets vårkampanj från Gallerian. I fokus står – förutom 70-talstrenden – också musik, engagemang och jämställdhet.


Ämnen i artikeln:

Gallerian

– Mode och musik har alltid gått hand i hand och vid sidan av att vara ett av Sveriges mest intressanta band förkroppsligar Miranda och Elektra verkligen vårens stora 70-talstrend. De har ett unikt sound, en inspirerande stil och är på många sätt vår tids nya ikoner, säger Linn Styrwoldt, copywriter på Projector.

Tanken är att Gallerian under veckan ska fungera som en mötesplats för musik. Besökarna kan sjunga så kallad "välgörenhetskaraoke". Och samtidigt som det finns möjlighet att ta ton till Say Lou Lous låtar kan man stödja Popkollo – ett musikläger för tjejer 12-18 vars syfte är att öka antalet tjejer på och bakom landets musikscener.

– Förutom att Say Lou Lou personifierar vårens stora modetrend så är Miranda och Elektra artister som bidrar till förändring genom sitt starka engagemang för en jämställd musikbransch. Det här är ett riktigt drömsamarbete och vi hoppas att många vill vara med och ge fler tjejer chansen att hålla på med musik, säger Anders Salomonsson, marknadschef på Gallerian.

Karaoken i Gallerian håller på 22-25 april och tunnelbanekampanjen under vecka 17.

– Det känns jättekul att samarbeta med Gallerian. Vi delar samma kärlek till vårens 70-talsmode men förenades framförallt i kärleken till musik och synen på jämställdhet i musikbranschen. Därför är det superkul att man vill lyfta fram Popkollo på plats i Gallerian i form av karaoken. Popkollo är ett så grymt initiativ för unga tjejer, säger Miranda Kilbey från Say Lou Lou.

Miranda Kilbey och Elektra Kilbey från Say Lou Lou.  Foto: Elisabeth Toll

Uppdragsgivare: Gallerian, Anders Salomonsson, marknadschef

Arbetsgrupp:
Projector
Linn Styrwoldt, copywriter
Lars Steiner, art director/creative director
Sophie Månsson, designer
Johan Håål, designer
Jörgen Söderqvist, developer
Johan Nordberg, developer
Sofi Mork, produktionsledare
Anna Nissen, projektledare
Clara Laurent, kundansvarig

Foto: Elisabeth Toll
Styling: Nike Fröhling Felldin
Filmning och klippning: Pontus Johansson och Robert Nygren
Eventbyrå: GFC

Se kampanjfilmen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Gallerian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.