Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

N!ck's socker-peakar konkurrenterna i ny kampanj

Publicerad: 28 april 2017, 12:46

Åkestam Holst visar upp första kampanjen från samarmbetet med N!cks.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

Åkestam Holst och N!cks inledde sitt samarbete i höstas. N!cks tillverkar godis och snacks utan tillsatt socker och ska nu etablera sig på den svenska marknaden med ett nytt koncept. Nu är den första kampanjen från samarbetet här – "Säg N!cks till socker".

– Vår ambition är att ta upp kampen mot sockret i snackshyllan en gång för alla. Det nya konceptet är en kaxig blinkning till våra konkurrenter, med en övertygelse om att våra produkter smakar minst lika bra – men utan tillsatt socker. Choklad är ju bland det bästa som finns, vill vi att våra konsumenter ska kunna äta det oftare helt enkelt, säger Hanna Granebring på N!cks.

– Detta har varit en otroligt rolig och lekfull process, att få ett helt nytt varumärke i sina händer, och få starta från grunden med det kreativa arbetet är en ynnerst. I detta fall landade det i en lustfylld och lite kaxig värld som vi är väldigt nöjda med, säger Sara Clewemar, projektledare på Åkestam Holst.

Byrå: Åkestam Holst
Kund: N!ck's
Projektledare: Anna Daniel/Sara Clewemar
Planner: Simon Stefansson
Produktionsledare: Michaela Winckler
Art Director: Jeremy Phang, Lisa Vaccino
Copywriter: Daniel Vaccino, Felicia Jensen
Grafisk Designer: Jens Broman

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.