Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Naked-kampanj rosas i amerikansk media

Publicerad: 22 augusti 2012, 12:28

Reklambyrån Nakeds nya kampanj för antivirusföretaget Norton har plockats upp av ansedd internationell branschpress som Creativity Online och Mashable.
– Det är verkligen jättekul, säger Lovisa Sunnerholm, kundansvarig för Norton på Naked.


Resumé har tidigare skrivit om den digitala kampanjen som ska "hotta upp" Norton.

Norton, som vill bli mer konsumentvänligt, lanserar en tjänst som ska ge  konsumenten rätten till det översta sökresultatet när någon googlar på  ens namn. I det resultatet får konsumenten själv bestämma vad som ska  visas.

Naked ville hitta ett nytt sätt prata om antivirusprodukter som inte  grundas på skrämseltaktiker utan istället hjälper folk med något de bryr  sig om. Genom att få folk att inse fördelen med att ha koll på sitt  digitala liv hoppas man att det ska bli det lättare att sälja Nortons andra produkter.

Nu har stora internationella branschmedier som Creativity Online och Mashable skrivit om kampanjen som hyllas på Twitter.

– Våra Norton-kolleger från USA har blivit nedringda med frågor om kampanjen, säger Lovisa Sunnerholm.

Tjänsten räcker i nuläget till 10 000 personer, men nu har det blivit en stor rush och den kan komma att utökas.    

Arbetsgrupp

Norton by Symantec:
Martin Munkner, Sarah Wollin, Carolina Ramno, Eeva Luoto

Naked:
Kundansvarig: Lovisa Sunnerholm
Kreativt ansvarig: Christoffer Dymling
AD: Mårten Hedblom
Produktionsledare: Sofia Beme

Produktion: Society 46

Mediabyrå: Cirquit

PR-byrå: Edelman PR

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.