Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Naked nyrekryterar efter Falks och Svenssons avhopp

Publicerad: 17 oktober 2012, 06:55

Fredrik Preisler, Gabriella Wollo, Niclas Norström och Christoffer Dymling.

Efter Resumés avslöjande om att Nakeds grundare, Johan Falk och Fredrik Svensson, lämnar den egna byrån, gör Naked sina första nyrekryteringar genom Niclas Norström från TBWA och Gabriella Wollo från Scholz & Friends.


Ämnen i artikeln:

Naked

För några veckor sedan kunde Resumé avslöja att Nakeds grundare i  Sverige, Johan Falk och Fredrik Svensson, ska lämna den egna byrån vid  årsskiftet för att i stället jobba med den digitala produktionsbyrån  Society 46.

De lämnade över ansvaret och driften av byrån till Fredrik Preisler och  Christoffer Dymling som tillsammans med en vd, som de nu är i processen att rekrytera, ska vara managing partners av byrån.

Nu kan Resumé avslöja att den nya ledarduon har gjort sina första rekryteringar.

De har rekryterat strategen Niclas Norström, tidigare på TBWA, och
Gabriella Wollo, operativ projektledare, tidigare Scholz & Friends.

Niclas Norström kommer att ha ansvar att vidareutveckla Nakeds strategiska erbjudande.

– Vi är väldigt glada att en av branschens vassaste strateger valt att  börja hos oss på Naked. Det visar att vi är inne på en spännande resa  och att vi attraherar både talanger och kunder som söker ett tydligt  alternativ till de mer etablerade byråerna, säger Fredrik Preisler,  managing partner på Naked.

På TBWA arbetade Niclas Norström som planner och ansvarade för deras  strategiska erbjudande. Han arbetade med flertalet av deras större  kunder, bland annat Arla, Canal Digital, Cancerfonden, Fortum, Nordea,  Renault och SL. Innan TBWA arbetade han på Grey, Acne och Differ.

– Jag tror på strategiska och kreativa lösningar som bryter med  marknadens konventioner och på att arbeta brett med kreativitet,  innovation och idéer för att lösa problem precis som Naked, vilket gör  det till en perfekt plattform för mig att arbeta utifrån, säger Niclas  Norström.

Gabriella Wollo blir head of production på Naked.

– Efter mina åtta år på Scholz & Friends som produktionsledare och  senare operativ projektledare kände jag att det var dags att ta mig an  en större utmaning och bredda mina kunskaper som producent men också bli  en del i att driva byrån framåt. Det lockade också att börja jobba på  en så kreativ och spännande byrå som Naked, säger Gabriella Wollo.

På Scholz & Friends jobbade hon med kunder som Tre,  Frälsningsarmén, Fritisdsresor, Canal + och Opel. Innan Scholz &  Friends jobbade hon på HägerFredlund.

– Gabriellas långa erfarenhet av produktionsledning ger både oss och  våra kunder en stor trygghet. Ju mer ambitiösare kommunikationslösningar  man skapar desto tryggare produktionsledare behöver man så därför är  Gabriella en mycket viktig spelare på Naked, säger Christoffer Dymling,  managing partner på Naked.

Är rekryteringarna ett sätt att stärka byrån inför att Johan Falk och Fredrik Svensson lämnar vid årsskiftet?
– Dessa rekryteringar kommer inte att ta över arbetsuppgifter som  tidigare legat på Johan och Fredrik, utan är ett led i att ytterligare  förstärka hela byråns erbjudande, säger Christoffer Dymling.

Kommer det att bli fler rekryteringar den närmaste tiden?
– Jag och Fredrik Preisler har tagit över driften av byrån från Johan  och Fredrik och är mitt uppe i en rekryteringsprocess för att hitta en  tredje part och vd till vår ledningsgrupp.

Naked Stockholm grundades 2008 och omsatte i sitt senaste bokslut 53  miljoner kronor med ett resultat efter finansnetto om 8,7 miljoner  kronor. Några av deras kunder är Nike, 118 100, Unibet, RFSU och Röda  Korset.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Naked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.