Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 januari 2013, 11:00
Fredrik Svensson, Elin Lager, Marcus Evertsson och Johan Falk
I höstas lämnade Nakeds grundare i Sverige Fredrik Svensson och Johan Falk byrån för att gå in som storägare i den digitala produktionsbyrån Society 46. Nu lämnar duon för att starta upp reklambyrån Folket Sthlm.
Så sent som i oktober rapporterade Resumé om att Nakeds grundare i Sverige Fredrik Svensson och Johan Falk skulle gå in som storägare i Society 46. Nu har de lagt planerna på is. Tillsammans med Perfect Fools tidigare medarbetare Elin Lager och Marcus Evertsson startar duon nu upp reklambyrån Folket Sthlm.
– Tyvärr hade vi en annorlunda bild av hur Society 46 skulle drivas jämfört med befintliga ägare vilket ledde till att jag och Fredrik till slut valde att avstå den affären helt. Nu satsar vi på Folket Sthlm fullt ut och det känns både rätt och väldigt roligt, säger Johan Falk.
Byrån har redan lockat till sig sin första kund, men kan inte avslöja vilket konto det handlar om.
– Hela idén med Folket Sthlm är att bygga helt dedicerade kundteam där varje enskild individ är rekryterad för att möta den specifika kundens behov. Vi tror att det är ett erbjudande som framförallt många större företag letar efter. Vi vet i alla fall att vår första kund blev väldigt attraherad av idén, säger Fredrik Svensson.