Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nakeds grundare startar Folket Sthlm

Publicerad: 31 Januari 2013, 11:00

Fredrik Svensson, Elin Lager, Marcus Evertsson och Johan Falk

I höstas lämnade Nakeds grundare i Sverige Fredrik Svensson och Johan Falk byrån för att gå in som storägare i den digitala produktionsbyrån Society 46. Nu lämnar duon för att starta upp reklambyrån Folket Sthlm.


Ämnen i artikeln:

Fredrik SvenssonJohan FalkSociety 46Folket Sthlm

Så sent som i oktober rapporterade Resumé om att Nakeds grundare i Sverige Fredrik Svensson och Johan Falk skulle gå in som storägare i Society 46. Nu har de lagt planerna på is. Tillsammans med Perfect Fools tidigare medarbetare Elin Lager och Marcus Evertsson startar duon nu upp reklambyrån Folket Sthlm.

– Tyvärr hade vi en annorlunda bild av hur Society 46 skulle drivas jämfört med befintliga ägare vilket ledde till att jag och Fredrik till slut valde att avstå den affären helt. Nu satsar vi på Folket Sthlm fullt ut och det känns både rätt och väldigt roligt, säger Johan Falk.

Byrån har redan lockat till sig sin första kund, men kan inte avslöja vilket konto det handlar om.

– Hela idén med Folket Sthlm är att bygga helt dedicerade kundteam där varje enskild individ är rekryterad för att möta den specifika kundens behov. Vi tror att det är ett erbjudande som framförallt många större företag letar efter. Vi vet i alla fall att vår första kund blev väldigt attraherad av idén, säger Fredrik Svensson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.