Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Namedropping som reklamidé

Publicerad: 1 Februari 2010, 14:29

Namedropping är temat i Uppsalabyrån Wjos kampanj för tidningen Relations temadag om entreprenörskap.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på G

Tidningen för Uppsalas näringsliv, Relation, är nöjd med de föresläsare som den har engagerat för Relationsdagen om entreprenörskap 16 mars. Kjell A Nordström, Pär Johansson och Torsten Jansson kommer och föreläser. Ulla Skoog är presentatör.
– Vi har valt att satsa på personligheterna. De är dagens dragplåster och därför vill vi skapa uppmärksamhet kring dem även i kampanjen, men på ett lite roligare sätt än att säga det rakt ut, säger Rickard Weidstam, projektledare och copy för kampanjen.

Huvudmedium är dr, både som mejl och på papper. Detta kompletteras med en annonsserie i den egna tidningen och i Upsala Nya Tidning. Annonserna började gå nu i veckan.

Wjos har haft tidningen Relation sedan byrån startade 2001.
– Det är ett litet men kul uppdrag. Det är en tidning som har lyckats klösa sig kvar och i dag blivit mer som en mötesplats. Den har lyckats erbjuda de lokala företagarna en egen mediearena i en stad som består av ett antal subkulturer som sällan träffas, säger Rickard Weidstam.

Fakta

Uppdragsgivare: Magnus Axelid och Anna Wikestedt
Arbetsgrupp: Rickard Weidstam projektledare och copy, Björn Wickström ad, Jan Fornhem original, Inger Rosander produktionsledare

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Kampanjer på G

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.