Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Namnkrocken

Publicerad: 24 januari 2012, 16:01

Styrelsen för Sveriges Informationsförening föreslår Sveriges kommunikatörer som nytt namn.
Det gillar inte Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm.
– Spontant låter det som en onödigt risk för förväxling, säger Komms vd Jessica Bjurström till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Sveriges KommunikationsbyråerKOMMSveriges InformationsföreningJessica Bjurström

För några år sedan bytte Reklamförbundet namn till Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm.

Nu vill en annan branschorganisation – Sveriges Informationsförening – byta namn till Sveriges kommunikatörer.

– Det passar bättre med yrkesidentiteten, säger ordförande Cecilia Schön Jansson till Dagens Media.

Det uppskattas dock inte av Komm, som tycker att namnet är för likt deras eget.

– Oj, det här har jag inte hört nåt om. Men spontant låter det som en onödigt risk för förväxling... och ligger ju knappast i linje med agerande av en god kommunikatör, säger Jessica Bjurström i ett snabbt svar till Resume.se.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.