Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 januari 2012, 16:01
Styrelsen för Sveriges Informationsförening föreslår Sveriges kommunikatörer som nytt namn.
Det gillar inte Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm.
– Spontant låter det som en onödigt risk för förväxling, säger Komms vd Jessica Bjurström till Resume.se.
För några år sedan bytte Reklamförbundet namn till Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm.
Nu vill en annan branschorganisation – Sveriges Informationsförening – byta namn till Sveriges kommunikatörer.
– Det passar bättre med yrkesidentiteten, säger ordförande Cecilia Schön Jansson till Dagens Media.
Det uppskattas dock inte av Komm, som tycker att namnet är för likt deras eget.
– Oj, det här har jag inte hört nåt om. Men spontant låter det som en onödigt risk för förväxling... och ligger ju knappast i linje med agerande av en god kommunikatör, säger Jessica Bjurström i ett snabbt svar till Resume.se.